Strona glównaOfertaCennikKontakte-mail

Usługi w zakresie wycen:

  • nieruchomości gruntowych niezabudowanych
    • działek gruntu (działki budowlane, rekreacyjne)
    • gruntów rolnych
    • gruntów leśnych
  • nieruchomości gruntowych zabudowanych
  • nieruchomości lokalowych
    • lokali mieszkalnych
    • lokali użytkowych
  • nieruchomości budynkowych
  • ograniczonych praw rzeczowych
    • własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego
    • spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego
    • prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej

Proces wyceny poprzedzony jest każdorazowo wizja lokalna, wnikliwa, bieżąca analiza rynku, ocena zużycia fizycznego i funkcjonalnego oraz w razie potrzeby pomiarami inwentaryzacyjnymi wzbogaconymi o dokumentacje fotograficzna

Podczas wykonywania mojej pracy kieruje się podstawowymi zasadami obowiązującymi rzeczoznawcę majątkowego: rzetelność, uczciwość, szczególna staranność, bezstronność i zachowanie tajemnicy zawodowej

Dokumenty potrzebne do wykonania wyceny:

  • odpis lub wypis z księgi wieczystej, albo innego dokumentu stwierdzającego nabycie praw do nieruchomości (umowa kupna-sprzedaży, umowa przekazania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, umowa dzierżawy, najmu, inne)
  • wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów)
  • kopia mapy ewidencyjnej

Dodatkowe dokumenty uzależnione są od przedmiotu i celu wyceny.

Cele szacowania nieruchomości wynikają z potrzeb gospodarczych, rozwoju rynku i unormowań prawnych. Cel powinien wynikać z zamówienia lub umowy o sporządzenie operatu szacunkowego
np. celem wyceny może być określenie wartości nieruchomości na potrzeby:

  • zabezpieczenia kredytów bankowych
  • kupna - sprzedaży, zamiany nieruchomości - ustalenia ceny sprzedaży- nabycia nieruchomości - ustalenia ceny wejściowej do przetargów - sprzedaży nieruchomości na rzecz dotychczasowego najemcy
  • ustalenia wartości aportu
  • ubezpieczenia nieruchomości
  • ustalenia podatku od spadku lub darowizn
  • podziału majątkowego
  • zniesienia współwłasności
  • oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste
  • aktualizacji opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste
  • sprzedaży nieruchomości jej użytkownikowi wieczystemu
  • oddania nieruchomości w trwały zarząd
  • aktualizacji opłaty z tytułu trwałego zarządu
  • ustalenia wysokości odszkodowań:
    • z tytułu wywłaszczenia nieruchomości
    • z tytułu decyzji planistycznych
    • za działki gruntu wydzielone pod nowe drogi
  • ustalenia opłat adiacenckich
  • innych

Grażyna Kurek
ul. Witosa 70
33-300 Nowy Sącz
tel: 501440319

© Tomasz Duczmal & Katarzyna Kurek